سه‌شنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۸۹

از جام جهانی فوتبال تا واکنش پنجم و روایت نیکی کریمی

این روزها همه جا صحبت از جام جهانی فوتبال افریقای جنوبی هست،ارام ارام به شروع این رویداد بزرگ نزدیک می شویم ،اتفاقی که از مرزهای ورزش گذشته و حوزه های محتلفی به نوعی مرتبط با جام جهانی شدند.






میزبانی افریقا برای این دوره ی جام جهانی اتفاق بزرگی برای مردمان این سرزمین هست،حرف افریقا شد یاد فیلم Abc Africaمستند عباس کیارستمی افتادم ،مستندی که افریقا به روایت کیارستمی به تصویر کشیده شده و نکته جالب این جاست  که چشمان امیدوار و شادمان مردمان افریقا با وجود همه ی مشکلات زندگی از نکته های مهمی است که فیلمساز به خوبی درک کرده و به تصویر کشیده ،نیکی کریمی برای این فیلم دستیاری عباس کیارستمی را به عهده داشته ،تجربه ای که به احتمال زیاد به مسیر فیلمسازی کریمی کمک کرده است.



جام جهانی فوتبال با زرق وبرق زیادی شروع خواهد شد ،همه چشم به ستارگان فوتبال و بازی های هر تیم می دوزند ،هواداران توی استادیوم های بزرگ تشویق می کنند و باخت ها ی هر تیم اشک ادم های زیادی را در می اورد ،فوتبال مثل زندگی ،مثل سینما، درون خودش همه چیز دارد از لحظه های شیرین تا تلخ ،تعلیق ،کنش ها و بازتاب ها ،شگفتی ها و...



ولی کاش همان طور که همه ازتماشای فوتبال لذت می بریم ،به افریقا هم فکر کنیم ،به چشمان معصوم کودکانی که توی ابرهای اسمان پایان ماندگار فیلم Abc Africaبه ما نگاه می کردند .

خبری مربوط به این که قرار است شهاب حسینی در فیلم روایت به کارگردانی نیکی کریمی بازی کند مرا یاد فیلم واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی انداخت ،در واکنش پنجم هم نیکی کریمی ،شهاب حسینی،جمشید هاشم پور،مریلا زارعی و ...به ایفای نقش پرداختند ،هر چند واکنش پنجم به نسبت فیلم دو زن اثر قبلی میلانی از فیلمنامه ای محکم برخوردار نبود و کمتر مورد توجه قرار گرفت.



.
بعد از یک شب و چند روز بعد دو فیلم قبلی نیکی کریمی که با مدیر فیلمبرداری حسین جعفریان انجام شد ،طبق اعلام منابع خبری قرار است این بار کریمی برای فیلم سوم خودش روایت از تورج اصلانی برای فیلمبرداری این اثر استفاده کند ،ایرج رامین فر هم طراحی صحنه و لباس را بر عهده خواهد داشت ،و جهانگیر کوثری هم تهیه کننده ی روایت هست.
فیلمبرداری فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازی نیکی کریمی هم ادامه دارد.

پی نوشت تکمیلی:نیکی کریمی در دوره ی بیست و یکم جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم های دیوانه از قفس پرید و فیلم واکنش پنجم دریافت کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر