چهارشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۰

نیکی کریمی داور جشنواره پرتقال طلایی ترکیه International Antalya Golden Orange Film Festival

نیکی کریمی به عنوان داور جشنواره پرتقال طلایی ترکیه انتخاب شد،این جشنواره که یکی از مهمترین فستیوال های فیلم در کشور ترکیه به حساب می اید در انتالیا برگزار خواهد شد،از شنبه شانزدهم مهر ماه(هشتم اکتبر) تا جمعه بیست و دوم مهر (چهاردهم اکتبر )زمان برگزاری چهل و هشتمین دوره جشنواره پرتقال طلایی در نظر گرفته شده،سینمای ترکیه در کنار سینمای بین الملل از بخش های مختلف ان خواهد بود.







تاریخ سینمای ترکیه نشان می دهد که این سینما مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و موفقیت های جهانی زیادی هم نصیب ان شده،فیلمسازان مطرحی در دوره های مختلف در سینمای ترکیه فعالیت داشتند و هنوز هم یکی از کشورهایی هست که برای مقوله ی سینما ارزش زیادی قائل است،جشنواره های فیلم انکارا ،استانبول ،ازمیر ،پرتقال طلایی و... از جمله مهمترین جشنواره های این کشور هستند.

حضور نیکی کریمی به عنوان داور در جشنواره های فیلم به نظرم باعث افتخاربرای سینمای ایران است،نیکی کریمی در جشنواره های متفاوتی به عنوان داور حضور درخشانی داشته،از جمله می توان به جشنواره تسالونیکی یونان،جشنواره فیلم کن ،جشنواره فیلم دهلی ،جشنواره فیلم لوکارنو، برلین ،ریجاویک ایسلند،کارلووی واری ،جشنواره ازمیر ،دبی و... اشاره کرد .

نیکی کریمی در نشریه ی همشهری جوان شماره ۲۳۷ در پاسخ به سوالی که ازنحوه ی ورود او به عرصه ی داوری پرسیده شده این طور جواب می دهد که  نقل می کنم:

«اولین بار به جشنواره تسالونیکی یونان دعوت شدم،ان هم به خاطر این که دبیر و رییس جشنواره بازیم رادر سارا و پری دیده بودند .سارا جایزه سن سباستین را گرفته بود و من را می شناختند بعد هم ۱۰-۱۵ تا داوری داشتم.

چیزی که برای من لذت بخش است دیدن بهترین فیلم های جدید است و همین طور ملاقات با داورها که از کشورهای مختلف و با نگاه های مختلف امده اند،برای همین این کار هیجان انگیز است ولی خب سخت هم هست.»


پی نوشت: عکس های نیکی کریمی داور جشنواره پرتقال طلایی در ترکیه 








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر