پنجشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۶

یادداشت نیکی کریمی درباره زنان و مردان

نیکی کریمی در یادداشتی به موضوع نوع نگاه جوامع و خانواده های مختلف به تفاوت های جنسیتی زن و مرد پرداخته و به مسایل مهمی اشاره کرده که از نگاه روان شناختی و جامعه شناسی قابل بررسی است.

متن یادداشت نیکی کریمی که در صفحه شخصی خودش به اشتراک گذاشته را نقل می کنم:

«  هنوز همين روزها در دور اطراف ما زنان زيادی در جامعه مرد سالار قربانی حرف مردم می شوند
وقتی در خانواده ها فرزند پسر در اولويت قرار می گيرد، پس حق بيشتری هم براي خودش متصور می شود و همان پسر بچه وقتي بزرگ شد، به خود اجازه می دهد خود را رييس و فرمانروای زن بداند و اگر زنی قوی ديد كه از خود حق رای دارد از هر راهی برای سركوبش استفاده كند.
تحقير ، شايعه پراكنی ، توهين ، ازار های روانی و جسمی و خيلی چيزهای ديگر .



و متاسفانه چون برعكس جامعه از زنان تصوير " دختر خوب " می خواهد، خيلی ها بدون اين كه از حقوق خود واقف باشند ، به اين تحقير ها تن می دهند

البته الان جامعه روشن شده و خانواده های زيادی هستند كه بين فرزند دختر و پسر تفاوتی نمي گذارند و به پسرشان ياد می دهند كه حق زن و مرد براير است و همين پسر وقتی بزرگ مي شود ، انسانی دارای سلامت روانی است كه برای ابراز هويتش لازم نمی بيند تا حق زنان زندگيش را پايمال كند

و همين طور كه هميشه گفته ام بر عكس اين مطلب هم ديده می شود،خانم هايی كه به طور افراطی تمام انرژی روانی خود را در راه ازار روانی و انتقام از مردان زندگی می كنند كه اين خود ريشه در مشكلات رواني بسيار در خانواده است.
مسايل روانی ابعاد گسترده ای دارد و مشخص است كه خانمی هم كه در شرايط روانی بد پرورش می كند اگر روی خودش كار نكرده باشد، اين خشم و كينه را در هر فرصتی بيرون می ريزد . حتی خودش مانند همان مردان به ازار هم جنسان خودش می پردازد و از اين طريق برای خودش ابراز هويت می كند»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر