سه‌شنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۸۸

نیکی کریمی و بر باد رفته

سفر به یک جزیره ی کوچک و رویایی برای چند روز هم که شده بخشی از خاطرات به یاد ماندنی قلب و روح ادم می شود،گاهی توی خیال تجسم یک جزیره کوچک وسط اقیانوس با ان  درخت های  تنها را داریم،ارزوی فراغت از هیاهوی دنیای ماشینی و یک جور تولد دوباره،یک جور ارامش ،نسیم ملایم دریا و صدای امواج ارام ابی اب و راه رفتن روی ماسه های ساحل.






خیلی دلم می خواست گاهی می شد توی یک جزیره کوچک خاطره های رویایی داشت،این روزها سریال محبوب لاست را هم که می بینم یک جورهایی به قصه های جزیره فکر می کنم،به این که قصه های زیادی از ادبیات و سینما توی جزیره های خیال انگیز رخ می دهند ،مثل جزیره گنج ،جزیره اسرار امیز، قصه ی تنهایی رابینسون توی جزیره،خانواده دکتر ارنست (انیمیشن جذاب و دوست داشتنی )،سریال  لاست و...



 فیلم بر باد رفته به کارگردانی صدرا عبدالهی با بازی نیکی کریمی و محمد رضا فروتن هم از فیلم های جزیره ای به شمار می روند،فیلمی که توی جزیره زیبای کیش به تصویر کشیده شده و سکانس های خاطره انگیزی از زیبایی های این جزیره ی رویایی را به همراه دارد.

نیکی کریمی در بر باد رفته داستان زنی در دو موقعیت زمانی مختلف را به خوبی بازی می کند استفاده ی خوبی از صدای ضبط شده ی خاطرات گذشته توسط شخصیت زن قصه و فلش بک هایی به موقع و به جا از نکته های جالب  بر باد رفته است .






استفاده از جزیره زیبای کیش به عنوان لوکیشن هر چند در فیلم های مختلف سینمای ایران تجربه شده ،ولی شاید جزیره کیش در فیلم بر باد رفته با فضای داستانی فیلم هماهنگی بیشتری دارد.

شاید دیدن دوباره ی این فیلم بعد از گذشت سال ها یی که از تولید ان می گذرد خالی از لطف نباشد، دیدن بر باد رفته یک جور نفس کشیدن توی جزیره زیبایی است که گاهی همه ی ادم ها دلشان برای ان جا بودن تنگ می شود.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر