پنجشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۸۸

فیلم سینمایی عروس با بازی نیکی کریمی (The Bride)

بیست سال از اکران فیلم  عروس به کارگردانی بهروز افخمی می گذرد،نیکی کریمی هر چند فیلم وسوسه را قبل از بازی در عروس توی کارنامه ی بازیگریش داشت، ولی در واقع با این فیلم به شهرت رسید،شهرتی که در مسیر خوبی قرار گرفت و باعث شد نیکی  کریمی بعد از سال ها هنوز ستاره  موفقی باشد .

عروس فیلمی عاشقانه در دوره ای به حساب می اید  که سراغاز فصلی نو در سینمای ایران شد،افخمی با هوشمندی توانست قصه ای روان و جذاب را در مدیوم سینما روایت کند .

نیکی کریمی،اگر چه در نقشی ماندگار ظاهر شد،ولی بسیاری او را نه در سیمای بازیگری توانا که چهره ای جذاب برای نقش عروس فرض کردند،ولی نیکی کریمی بعد از عبور موفق از دایره ی شهرت فیلم عروس، نشان داد بازیگری موفق در ایفای نقش های مختلف است .





بازی های ماندگار در فیلم های سارا، پری، دو زن،برج مینو، نسل سوخته،دیوانه ای از قفس پرید  نیمه پنهان ... نشان داد نیکی کریمی از ابتدای راه قدم های استواری برداشته و به جایی که شایستگی ان را داشته رسیده است.









عروس در زمان خودش مرزبندی های رایج در فیلمنامه و کارگردانی را یک گام به جلو برد و فرصتی پیش روی فیلمسازان ایرانی قرار داد که متاسفانه از ان به خوبی بهره نبردند .




خاطره ی فیلم عروس با وجود  گذر سال ها،تبدیل به بخشی به یاد ماندنی از حافظه ی تاریخ سینمای ایران شد .

پی نوشت:نیکی کریمی برای بازی در فیلم عروس نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر