یکشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۱

المپیک 2012 لندن

باز هم المپیک شروع شد ،مهمترین مسابقات ورزشی که به نوعی جشن ورزش ملت های دنیا به حساب می اید ،باز همه جا حرف و حدیث مدال های رنگین ،رکوردها ،پیروزی های شیرین و شکست های تلخ هست .

المپیک یک رویداد ورزشی صرف نیست که به نظرم سمفونی باشکوه مردمانیست که همه ارزو دارند مثل حلقه های نمادین المپیک کنار هم با دوستی و مهربانی زندگی کنند .



به نظرم مفهوم الهام بخش بازی های المپیک مهمتر از مدال هایی هست که بر گردن ورزشکاران اویزان می شوند ،هر چند گرفتن مدال های رنگین افتخاری شیرین برای مردمان سرزمین های این کره ی خاکی خواهد شد.



به نظرم همیشه موقع بازی های المپیک باید یاد جهان پهلوان تختی را هم گرامی داشت ،تختی  از اولین مدال اوران  طلای المپیک در سال ۱۹۵۶ ملبورن برای ایران به حساب می اید ،تختی درباره ی گرفتن این مدال می گوید:
پس از اندكى تحمل و خيره شدن به چشمان ديگران متوجه شدم كوچكترين تفاوتى نكرده ام، نه به وزنم چيزى اضافه شده و نه بر مغزم، نه مى خنديدم و نه اشك مى ريختم. 




در ادامه مطلب، تختى هدف خود را از قهرمان شدن اين طور بيان مى كند: "من فقط براى اين قهرمان شده بودم كه عده ‌اى از هموطنانم جشن بگيرند و شادى كنند وگرنه من چه فرقى كردم؟
تختی نشان می دهد که با  تواضع و داشتن جهان بینی عمیق ،گرفتن مدال برای رسیدن به ارزشهایی بالاتر از یک مدال است ،نگاهی که باید سرلوحه ی ورزش و زندگی باشد .

باید یادی هم از فیلم به یادماندنی جهان پهلوان تختی به کارگردانی بهروز افخمی و نقش افرینی نیکی کریمی ،فریبرز عرب نیا و... کرد .



امیدوارم ورزشکاران کشورمان هم در این دوره از بازی های المپیک با شایستگی در رقابت ها حضور داشته باشند و باعث افتخار شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر