چهارشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۷

یادداشت نیکی کریمی درباره ی «همه می دانند» اثر اصغر فرهادی

نیکی کریمی که فیلم سینمایی  «همه می دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی را در جشنواره فیلم کن دیده،یادداشتی در صفحه شخصیش به اشتراک گذاشته که نقل می کنم

«فيلم سازی كار سختی است،خيلی هم سخت به خصوص وقتی ابعاد  فيلمت بين المللی می شود و همه به اصطلاح می خواهند ببينند که چه كرده ای.


«همه مي دانند» فرهادی،کن امسال را افتتاح کرد واین یعنی کلی احساس خوب و خوب تر آن که
می بینی و می شنوی که فيلم به شدت در گیشه سخت فرانسه موفق بوده است. سینمای ما، اقتصاد ،حیات و استقلالش به این توجه در گیشه آن هم در ابعاد بین المللی احتیاج دارد .




 انگار بالاخره زمان آن رسیده که به جز نشانه های معرفتی و شاعرانگی که شاخص قابل اتکا و افتخارسینمای ماست،جا برای ورود به سالن های سینما و بازار فیلم های ایرانی باز شود.

«همه می دانند» را چند روز پيش در كن ديدم یک پنه لوپه‌کروز و‌ باردم عالی دارد و فرهادی با هوشمندی ، قلب اثرِپلیسی _جناییش را به تیم پر انرژی و درخشان تیم بازیگریش سپرده است و يك خانم هايده صفی ياری عالی، با مونتاژی درخشان .

در چنین ژانری نیاز به یک مهندسی دقیق در اجزای قصه و شخصیت ها دارد و این تخصص فرهادی است . او باهوش تر از آن است که بتوان در شاکله و ساختار چیده شده قصه فیلمش بنیانی سست پیدا کرد

هميشه طرفدارِ جِسارت بوده ام و خوشحالم كه فرهادی بدون محافظه كاری و با شجاعت به نوع سينمای خودش ادامه مي دهد

در پایان باید به این مهم اشاره کنم که تقصیر ما، طرفداران و حتی مخالفان احتمالی فیلمش نیست اگر فیلم به فیلم انتظارمان از آثار او بالاتر می رود»

                                                          

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر