یکشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۷

نیکی کریمی و تولدی دیگر

حدود ده روز قبل یعنی ۲۴ بهمن مصادف بود با مرگ فروغ فرخزاد که یادش همیشه در دل دوستدارانش خواهد ماند.

فروغ یکی از اسطوره های شعر معاصر ایران در عمر کوتاهش گام های بلندی برداشت.شعر های زیبا و ماندگار  او در کنار فعالیت هایی که درزمینه ی سینما داشت و تکاپوی او برای اگاهی و جستجوی حقیقت از فروغ شخصیتی ساخت  که چراغی روشن برای بهتر دیدن به یادگار گذاشت.

نیکی کریمی چند سال قبل در قالب نوار و سی دی صوتی چند شعر زیبای فروغ را خواند.صدای نیکی کریمی تاثیر شعر های فروغ را موقع شنیدن بیشتر کردو تاثیر فروغ فرخزاد در نسل های بعد از خودش را به خوبی نشان داد،پیوند میان نسل های متفاوت در ماندگاری شعر فروغ همیشه قابل ستایش است.






«همه ی هستی من ایه ی تاریکیست
که تو را در خود تکرارکنان
به سحر گاه شکفتن ها و رستن های ابدی خواهد برد
من در این ایه تو را    به درخت و اب و اتش پیوند زدم.»

                                                        ***
«زندگی شاید ان لحظه ی مسدود یست
که نگاه من در نی نی چشمان تو خود را ویران می سازد
و در این حسی است  که من ان را با ادراک ماه و دریافت ظلمت خواهم امیخت»

                                                              ***
«در اتاقی که به اندازه ی یک تنهاییست
دل من که به اندازه ی یک عشقست
به بهانه های ساده ی خوشبختی خود می نگرد.»

بخش هایی از شعر تولدی دیگر از فروغ فرخزاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر