سه‌شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۸

نیکی کریمی داور جشنواره فیلم کارلووی واری(karlovy vary film festival )

چهل و چهارمین دوره ی جشنواره فیلم کارلووی واری جمهوری چک از ۳ تا ۱۱ جولای ۲۰۰۹

۱۱ تا ۲۰ تیرماه ۱۳۸۸ برگزار می شود،این جشنواره با فیلم سینمایی بزرگترین شروع و با فیلم قایقی که تکان خورد پایان خواهد یافت.

نیکی کریمی،یکی از اعضای هیئت داوران بخش اصلی این جشنواره است،بعد از موفقیت های مختلف او در عرصه های متفاوت داوری،حضور در جشنواره معتبر کارلووی واری نقطه عطفی در کارنامه ی نیکی کریمی به حساب می اید.


ان چه در خبر های مربوط به این جشنواره امده بود،از تشکیل دوره های اموزش فیلم سازی برای دانشجویان و علاقه مندان در حاشیه ی این جشنواره توسط نیکی کریمی است،به احتمال زیاد فیلم های ساخته شده توسط نیکی کریمی هم در این دوره های اموزشی به نمایش در خواهد امد.



حضور پر رنگ  نیکی کریمی در جشنواره کارلووی واری،موفقیتی برای سینمای ایران و جایگاه یک هنرمند ایرانی در موقعیتی بین المللی به شمار می رود .




جمهوری چک و پراگ خاطره ی ادم هایی مثل کافکا، بهومیل هرابال ،یارسلاو هاشک و...را زنده می کند ،داستان های کافکا با ان فضاهای خاص خودش و روایتی که ادم را هر لحظه درگیر شخصیت و فضایی می کند که به فکر وا می دارد،تنهایی پر هیاهو اثر کوتاه ولی به یاد ماندنی هرابال که ترجمه پرویز دوایی منتقد و نویسنده است،دوایی هم سال هاست ساکن پراگ است .



کارلووی واری هم از ان منطقه های سحر انگیز شده است،شاید مثل کن در فرانسه ،جایی که دوستداران جادوی سینما در ان گرد هم می ایند تا میان دنیای پر هیاهوی امروز،نشان دهند هنوز هم می شود به واسطه ی سادگی و صداقت سینما به دنیای بهتری فکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر