جمعه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۱

کلاه قرمزی

نسبت به کلاه قرمزی و پسرخاله حس عجیبی داریم و البته شخصیت های بامزه ی دیگر که به جمع ان ها به مرور زمان اضافه شدند و چه زود توی دل همه جا باز کردند .

«کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب باز روایت ماجرایی است که برای کلاه قرمزی شخصیت اشنای دوستدارانش اتفاق افتاده و نگاه معصومانه ی این شخصیت به موقعیت های طنز قصه است .




کلاه قرمزی در دنیای پیچیده و سرشار از حسابگری های ریز و درشت با معادله ی صادقانه ی خودش با همه چیز مواجه می شود.

 علت ان که این فیلم با مخاطب های مختلف ارتباط برقرار می کند نگاه انسانی و صداقتیست که در شخصیت های ساخته شده به خوبی نمایان است.

کلاه قرمزی با رویاها و ارزوهای صادقانه اش همه را مجذوب روایت هایش می کند،شاید به نوعی به نظرم بقیه شخصیت ها ی عروسکی قصه هم بخشی از سایه های خود او باشند ،سایه هایی که در کنار شخصیت اصلی روایت همیشه حرف هایی برای گفتن دارند.

گاهی ادم را یاد پینوکیو می اندازد،میان شخصیت های عروسکی متفاوت از مدرسه موش ها گرفته تا اثار موفق سال های مختلف ،کلاه قرمزی و دوستانش با نسل های مختلف همراه شدند و شاید این یکی از نکات مهم در پرداختن به این نوع ژانر سینمایی است .

شاید کلاه قرمزی و پسرخاله و بقیه ی شخصیت های ساخته شده بتوانند نقشی که انیمیشن های موفقی مثل سیمپسون ها ایفا کردند را در جامعه ی ما به عهده بگیرند هر چند باید با صبوری حوزه های مختلف و حفظ نگاه صادقانه همراه باشد .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر