شنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۱

نشست خبری نیکی کریمی درباره «روزی روزگاری فوتبال»


ان طور که در خبر ها منعکس شده  بالاخره تفاهمنامه ی مستند مجموعه ی تصویری روزی روزگاری فوتبال به کارگردانی نیکی کریمی با فدراسیون فوتبال ایران به امضا رسیده و اولین قسمت این مجموعه شنبه بیست و دوم مهرماه منتشر خواهد شد

نیکی کریمی در مصاحبه ی مطبوعاتی که درباره ی این مجموعه برگزار شده مطالبی را عنوان کرده که  از خبرگزاری ایسنا نقل می کنم:

 نيكي كريمي ساخت اين فيلم را با سرمايه شخصي خود عنوان كرد و گفت: اين مجموعه تحت نظر فدراسيون فوتبال آماده مي‌شود و هر بار به يكي از تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال پرداخته خواهد شد كه در قسمت اول به سراغ تيم «سپاهان» به عنوان قهرمان فصل گذشته ليگ رفته‌ايم.

وي ادامه داد: در هر شماره آيتم‌هاي ثابتي نظير گفت‌ و گو با يك كاپيتان كه قسمت اول به مهدي مهدوي كيا اختصاص دارد و يك مربي كه منصور ابراهيم‌زاده اولين ميهمان ما است، گنجانده شده است.




كريمي با اشاره به انگيزه‌اش از پرداختن به موضوع فوتبال گفت: به خاطر شغلم با آدم‌هاي بزرگي كار كرده‌ام و معتقدم بسياري از آن‌ها ليدر نمي‌شوند و در فوتبال هم بيشتر تمركزم بر روي ناكامي‌ها است.

اين بازيگر و كارگردان ادامه داد: ما به سراغ مديران موفق مي‌رويم و رمز موفقيتشان را مي‌پرسيم، به دنبال تغيير ديدي هستيم كه در فوتبال كشور وجود دارد و زياد جالب نيست.

وي درباره زمان عرضه اين كار گفت: با برنامه‌ريزي‌ كه انجام شده عرضه بين سه هفته و نهايتا يك ماه خواهد بود و اميدواريم فاصله بين نسخه‌هايي كه عرضه مي‌شود طولاني‌تر نشود.



كريمي خاطرنشان كرد: برنامه‌مان اين است كه توليداتمان جلوتر از زمان باشد اما واقعيت‌هاي موجودي هم در ايران هست كه ممكن است عرضه به تعويق بيفتد اما سعي مي‌كنيم به موقع كار را وارد بازار كنيم.







اين بازيگر در پاسخ به سوالي درباره حضورش در تمرينات تيم‌ها گفت: با هماهنگي‌هايي كه صورت مي‌گيرد به تمرينات تيم‌ها مي‌رويم و تاكنون به بهترين شكل هم با ما همكاري شده است.

كريمي خاطرنشان كرد: در ابتدا خيلي از مربيان و بازيكنان را نمي‌شناختم اما الان با جوانب زيادي آشنا شدم و حتي بازيكن فوتبالي را ديدم كه خليل‌جبران مي‌خواند و من مي خواهم اين چيزها را نشان دهم و بگويم آدم‌ها بي‌دليل موفق نمي‌شوند.

وي درباره اين كه اين فعاليتش كارهاي سينمايی اش را با وقفه همراه نكند اظهار كرد: من عاشق اين هستم كه چند كار را با هم انجام دهم. ضمن اين كه توليد اين كار را جلو مي‌برم پروانه ساخت فيلم سينمايي ام را نيز گرفته‌ام و آخر سال آن را كليد مي‌زنم.




اين كارگردان و بازيگر سينما درباره متفاوت بودن مجله تصويري «روزي روزگاري فوتبال» با ديگر برنامه‌هاي ورزشي گفت: متفاوت بودن را در اولين دي وي دي خواهيد ديد.

نيكي كريمي با بيان اين كه در هر كاري كه حضور پيدا مي‌كنم سعي مي‌كنم استقلالم را حفظ كنم خاطرنشان كرد: سينما زيبايي خودش را دارد اما هميشه فوتبال‌دوست بوده‌ام و هر دوي اين حوزه‌ها برايم يك مقوله خاص محسوب مي‌شود.


اين بازيگر از اختصاص درصدي از فروش اولين شماره مجله تصويريش به كودكان زلزله‌زده آذري خبر داد و اظهار كرد: اين درصد را به صورت شفاف اعلام مي‌كنيم و سفري نيز به آن منطقه خواهيم داشت.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره جزييات مجله تصويري «روزي روزگاري فوتبال» گفت: ما در هر سري، روي تيم خاصي فوكوس نمي‌كنيم بلكه تيم‌ها را مانند پازل كنار هم مي‌گذاريم و در واقع هشت آيتم داريم كه در كنار تيم‌هاي ليگ به سراغ تيم ملي هم مي‌رويم. ضمن اينكه در طول كار دي وي‌دي‌هاي ويژه‌اي براي دربي و تيم ملي خواهيم داشت.

كريمي در پاسخ به سوالي درباره اين كه حضورش در فوتبال به اعتبارش در سينما لطمه نمي‌زند، گفت: اعتقادي به اين موضوع ندارم و معتقد نيستم كه فوتبال مخرب خواهد بود و هميشه به كاري كه كرده‌ام اعتقاد دارم. به خاطر همين هم است كه بيش از بیست سال دوام آورده‌ام. چون هميشه به حس‌هاي خودم اعتماد كرده‌ام و به چيزهايي كه دوست داشته‌ام پرداخته‌ام.

اين بازيگر درباره ورزش كردن خودش نيز اظهار كرد: به صورت حرفه‌اي تنيس بازي كرده‌ام اما در سطح قهرماني نبوده است. هيچ وقت هم ورزش را كنار نمي‌گذارم.




اين كارگردان از آماده شدن وب سايت اين مجله تصويري خبر داد و گفت: نظرخواهي‌هايي از طريق اين سايت آماده مي‌شود و دوست داريم تا پايان ليگ در كنار مردم و فوتبال باشيم.


محمدرضا ملامحمد  رييس كميته فرهنگي و توسعه بازي جوانمردانه فدراسيون فوتبال  هم كه در اين نشست حاضر بود در سخناني اظهار كرد: به دنبال كسي بوديم كه مقوله سينما را به خوبي تجربه كرده باشد تا بتواند در اين حوزه هم به ما ياري رساند. ما معتقديم دو قشر ورزشكاران و هنرمندان مي‌توانند بسيار تاثيرگذار باشند.

وي خطاب به خبرنگاران ورزشي در جلسه گفت: حضور خانم كريمي در جمع خانواده فوتبال را با اين نيت تحليل كنيد كه فضاي تازه‌اي در حال به وجود آمدن است و خود ايشان هم هفته به هفته كه جلو مي‌روند معتقدند دنياي تازه‌اي مقابلشان باز شده است. ما بايد چشمانمان را بشوييم تا نگاهمان به فوتبال بهتر شود.

ملامحمد حمايت فدراسيون فوتبال را از اين مجله تصويري تنها در حد تسريع كردن شرايط كار براي حضور در جاهاي مختلف عنوان كرد و گفت: حتي در ديداري كه آقاي كفاشيان با خانم كريمي داشتند، ايشان خواستند كه در مجموعه از فدراسيون انتقاد هم شود و براي ما بيشتر وجه فرهنگ‌سازي مهم است.

مجله تصويري «روزي روزگاري فوتبال» قرار است توسط موسسه تصويرگستر «پاسارگاد» در شبكه نمايش خانگي عرضه شود.





   













       

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر