چهارشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۱

نیکی کریمی و داوری جشنواره فیلم ابوظبی(ADFF)

جشنواره های فیلم مختلفی هر سال در گوشه و کنار دنیا با سلیقه ها ی متفاوتی برگزار می شوند در فستیوال های سینمایی اثار متنوعی با نگرش های زیادی شرکت می کنند،نفس حضور فیلم ها و جشنواره ها به سینما کمک می کند و به خصوص فرصت مناسبی برای هنرمندان و فیلم هایی هست که در هیاهوی  هنر ،صنعت سینما مجال کمتری برای حضور پیدا می کنند و جشنواره ها به نظرم کارکردهای مثبتی دارند.

گاهی قضاوت هایی درباره ی نوع نگاه بعضی جشنواره ها و داوری ان ها منتشر می شود که باعث پیش فرض هایی بدبینانه نسبت به فضای فستیوال های سینمایی خواهد شد،بدون هیچ تردیدی در جشنواره های معتبر استقلال داوران حفظ می شود و گاهی هنرمندانی از کشورهای مختلف با دیدگاه های متفاوت در کنار هم قرار می گیرند پس مشکل می توان با یک پیش فرض اماده نسخه ی یک فستیوال را پیچید.



هیچ جشنواره ی فیلمی در دنیا خودش تولید کننده ی اثار سینمایی نیست و نقشی در ساخت اثار ندارد ،پذیرفتن اولیه ی فیلم ها ممکن است با اعمال سلیقه هایی خاص همراه باشد هر چند قبول این فرضیه به معنای اعمال سلیقه در جشنواره های داخلی هر کشوری هست.



سلیقه هایی که باید حق طبیعی برگزار کنند گان هر فستیوالی به حساب اید و نباید با شتاب همه چیز را با منشور سیاست به نظاره نشست .

  هر چند شرکت اثار سینمایی در جشنواره های مختلف  و گرفتن جایزه و تقدیر پایان کار نیست و حق طبیعی منتقدان هر اثری محفوظ است .

ششمین دوره جشنواره فیلم ابوظبی برگزار شد،نیکی کریمی هنرمند سینمای ایران یکی از داوران بخش اصلی این جشنواره بود ،مراسم اختتامیه برگزار و جوایز به فیلم های برگزیده اهدا شد.







پی نوشت:مصاحبه ی تصویری نیکی کریمی داور جشنواره فیلم ابوظبی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر