یکشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۴

بدون عنوان

کسی باور نکرد این ادم بی شکل     به غیر از عشق با چیزی موافق نیست...



                                                   بخشی از ترانه پاروی بی قایق با صدای محسن چاوشی 

به نظرم تفاوتی در نوع نگاه و بینش انسان در فضای مجازی و دنیای واقعی وجود ندارد اصالت حقیقت چیزی نیست که در فضای مجازی یا واقعی دستخوش تغییر شود و شاید تفکیک بین این دو نوع فضای ارتباطی به مجازی و حقیقی در کل کار اشتباه و غلطی بود چون  به نظرم هر دو فضایی واقعی هستند و شاید مصطلح شدن واژه مجازی از اساس بزرگترین جفا به این فضای ارتباطی بود.



شاید به نظر برسد قواعد در دنیای مجازی با واقعیت تفاوت هایی دارد ولی اگر قرار باشد فرد با  نگاهی انسانی در این فضا در مسیر دلخواه خودش میان دریایی از اطلاعات حرکت کند باز هم مثل دنیای واقعی باید دست به انتخاب بزند.

پس تفاوتی میان چالش انسان با مسائل اطرافش و مسئوولیتی که برای او به همراه می اورد در فضای مجازی یا حقیقی وجود ندارد.

اگر در جامعه ی ما فضای مجازی را معادل با دنیای واقعی می گرفتند با تعامل بیشتر و نگاه خوش بینانه تری مسایل را ارزیابی و قضاوت می کردند.

به هر حال هر انسانی که در فضای مجازی قرار گرفته در مرحله اول یک انسان واقعی است و هرگز نباید حقیقت وجودی او را به خاطر فضای مجازی نادیده گرفت و متاسفانه در مقایسه با انسان هایی که در فضای واقعی می شناسیم در  مرتبه ی کمتری قرار دهیم این شاید بزرگترین چالش انسان با خودش در این فضا  به حساب می اید.

 در یک نگاه مثبت فضای مجازی بخشی از جهان واقعی است که انسان مدرن در ان زندگی می کند با همان تلخی ها و شیرینی های دنیای واقعی ولی با این تفاوت که فاصله های جغرافیایی برداشته شده تا انسان با انسان روبرو شود یا شاید  به عبارت بهتر انسان با خودش مواجه  شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر