جمعه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۴

نیکی کریمی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید،نیکی کریمی  داور این دوره در کنار دیگر اعضای هیئت داوران،سیمرغ ها را در مراسم اختتامیه اهدا کردند،به هر حال در هر جشنواره و داوری حرف و حدیث هایی درباره ی قضاوت داوران ممکن است،مطرح شود ،نیکی کریمی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا درباره ی داوری این دوره مطالبی عنوان کرده که نقل می کنم

«داوران در نهایت صمیمیت و اتحاد نظر به جمع بندی نهایی رسیدند و خود من یکی از راحت‌ترین تجربه‌های داوری را پشت سر گذاشتم.

وی که تجربه‌های داوری بین‌المللی متعددی را دارد درباره اولین حضورش در جمع داوران بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با بیان این که تجربه نو و عجیب و غریبی نبوده است اظهار کرد:

 قبلا یک بار تجربه بخش بین‌المللی را در کنار آقای میرکریمی داشتم که در آن هم فضای دموکراتی برقرار بود،به نظر من به جز اسکار در هیچ جشنواره دیگری این قدر تنوع رشته‌ها وجود ندارد و این فشردگی که مجبور باشی در یک هفته بیست و سه  فیلم را ببینی کار را سخت می‌کند.


 نیکی کریمی با تاکید بر استقلال رای داوران گفت: در ابتدا آقای ایوبی تماسی با آقای فخیم‌زاده به عنوان قدیمی ترین عضو داوری داشتند و خواسته بودند، بدون مصلحت اندیشی آن چیزی که فکر می‌کنیم درست است را انجام دهیم و دقیقا هم چنین اتفاقی افتاد و سعی کردیم به آن چه می‌پسندیم رای دهیم.
این بازیگر و کارگردان درباره انتخاب بهترین بازیگران مرد و زن هم گفت: در این بخش هم کاملا اتفاق نظر وجود داشت و انتخاب‌ها صد در صد با نظر قاطع همه اعضا صورت گرفت.
نیکی کریمی درباره این که چقدر فضای بوجود آمده بعد از معرفی نامزدها در انتخاب‌های نهایی موثر بوده است آن را بدون کوچکترین تاثیری عنوان کرد.

نیکی کریمی در صفحه های شخصی خودش هم در یادداشتی به موضوع تجربه داوری خودش در این دوره جشنواره پرداخته که نقل می کنم :

«بالاخره روزهای فشرده کاری در سمت داور جشنواره فجر تمام شد، مجبور بودیم به خاطر اعلام کاندیداها زودتر و ظرف یک هفته بیست و سه فیلم ببینیم و قضاوت کنیم، کار سختی بود...

این حجم استرس را هیچ گاه در هیچ جشنواره ای تجربه نکرده بودم... اما خدا را شکر همه همدل بودیم و امشب قبل از مراسم احساس ارامش کردیم و امیدوار به این که از این مهم سربلند بیرون امده باشیم...

باید بگویم لذت بردم از همکاران داورم که با شخصیت و متانت در نهایت دموکراسی فضایی صمیمانه را دور هم تجربه کردیم... در مواردی هم اختلاف داشتیم اما همه به نفع جمع فورا کنار می رفتند... 

خدا را شکر و تبریک به همه همکاران عزیزم که با خیلی از فیلم هایی که ساختند مرا متاثر کردند ، با چند فیلم بغض کردم و گریستم و لذت بردم از هوش زیبایی شناسی یک کارگردان دیگر و با شخصیت و قهرمان فیلمی دیگر چنان احساس نزدیکی کردم که به خانه امدم و ساعت ها در اینترنت در موردش خواندم .

افرین به نسل فیلمسازان جوان ایران...»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر