سه‌شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۴

یادداشت نیکی کریمی درباره فیلم های برگزیده جشنواره فجر

 نیکی کریمی در یادداشت کوتاهی به موضوع اهدای سیمرغ به فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی پرداخته و ان را در صفحه شخصی خودش به اشتراک گذاشته که نقل می کنم :

«صبح  همگی به خیر... و اما یک فیلم بسیار زیبای دیگر... " ابد و یک روز "

یادم می اید در جشنواره تصویر سال، سه چهار سال پیش، فیلمی کوتاه به نام " مراسم " دیدم، که به شدت مرا شگفت زده کرد... و حالا این کارگردان " سعید روستایی" دوباره با  هوش و ذوق فیلمسازیش، در اولین فیلم سینمایی خود ، لذت دیدن ان چه ما علاقه مندان به ان " سینما " می گوییم را به ما می چشاند.

صحبت زیاد است که اولین فیلم و این همه تقدیر؟ چرا که نه؟ اجازه بدهیم کسی که زحمت می کشد، کارش مورد تحسین و تقدیر قرار بگیرد ... ما قضاوت نکنیم کی وقت این تقدیر هست یا نیست و ایا خودش را گم می کند یا نمی کند...بعدش به کسی مربوط نیست... ما اگر بلدیم برویم و فیلم خودمان را بسازیم... که من شک دارم این فیلمسازان باهوشی که من دیدم، نداند راهش چیست»




Niki karimi


نیکی کریمی داور سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره ی فیلم «ایستاده در غبار » به کارگردانی  محمد حسین  مهدویان هم در یادداشت دیگری این طور می نویسد:

«چقدر خوب است که ادم درباره فیلمی چیزی نداند و به یکباره با یک شاهکار رو به رو شود... و چقدر لذت بخش است دیدن این فیلم ... با این دید و این زیبایی شناسی... تبریک به همه عوامل این فیلم خوب که دوباره به ما یاداور می شوند سینما زنده است و سالم و درست بدون ادا و بدون تظاهر می تواند تاثیر گذار باشد»

                                                    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر