چهارشنبه، دی ۰۸، ۱۳۹۵

به یاد «سین هشتم،سرپناه»

گزارش تلخ و تکان دهنده «روزنامه شهروند »درباره ی انسان های بی سرپناهی که شب را در قبرها به صبح می رسانند، بازتاب های زیادی داشت، ولی خوب که فکر می کنم این قضیه را می توان از جنبه های مختلفی دید،مشکلات و اسیب های اجتماعی که با تنگناهای اقتصادی پیوند می خورند و مسوولیت ان بدون تردید متوجه جامعه هم می شود تا چشم ها منفعلانه در برابر یکدیگر بسته نشوند.

البته ای کاش از بنیادهای خیریه مردمی حمایت های بیشتری می شد،یادم هست بهار سال گذشته طرح «سین هشتم،سرپناه » با مشارکت هنرمندان برای کمک به بی خانمان ها شروع به فعالیت کرد،نیکی کریمی هم به این طرح پیوست،نام های هنرمندان دیگری از جمله  رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا ، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، داوود کیانیان، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهرام رادان، مهناز افشار و .... مطرح بودند.




ولی نمی دانم  که نتیجه این طرح به کجا رسید،یا شاید هم ادامه فعالیت ها انعکاس رسانه ای نداشته ،ولی در هر صورت ای کاش از این گونه طرح ها با ابعاد وسیعتری حمایت می شد،البته این گونه طرح های مردمی  هرگز به معنای سلب مسوولیت های حاکمیت نیست،ولی در جای خودش ارزشمند هستند.

نیکی کریمی در گفتگویی که فروردین  سال گذشته درباره طرح« سین هشتم،سرپناه » در خبرانلاین منعکس شد، به نکته های مهمی اشاره کرده بود که بخش هایی از ان را نقل می کنم:

«همیشه فکر می‌کنم مهمترین موضوع آگاهی دادن است که از طریق رسانه‌های عمومی انجام می‌شود بنابراین هر امری که بتوانیم از طریق آن به این آگاهی بخشی کمک کنیم، قطعا مثبت خواهد بود.

من خود همیشه دنبال این بودم که بانی چنین اقداماتی باشم زیرا این گونه فعالیت‌ها در تمام دنیا دنبال می‌شود و هنرمندان خود بانی امور خیریه می‌شوند نه اینکه صرفا مشارکت کننده باشند.




 نیکی کریمی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری جریان «سین هشتم؛ سرپناه» افزود: بسیار خوشحالم که هنرمندان خود آغازگر این حرکت شده‌اند. البته در آغاز نگران بودم که این حرکت سطحی شود ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مدت دیده‌ام، معلوم شد حرکتی ریشه‌ای است و قرارهم نیست یک جرقه زودگذر باشد، بلکه جریانی است که می‌توانیم به بعد ملی و حتی جهانی آن امیدوار باشیم.

مشکل بی خانمان‌ها در تمام دنیا وجود دارد و به کشوری خاص منحصر نمی‌شود و این چنین است که حتی در شهرهایی که کسی فکرش را هم نمی‌کند، عده‌ای بی سرپناه هستند.

چه خوب است که این برنامه همزمان با نوروز اطلاع رسانی می شود و «سین هشتم» یا همان سرپناه، بسیاری را به تامل وا می دارد...»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر