چهارشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۹۶

نمایشگاه عکس های نیکی کریمی با عنوان «گل مردگی»


رسانه های مختلف خبری از نمایشگاه جدید عکس هایی که توسط نیکی کریمی گرفته شده  با عنوان «گل مردگی »خبر دادند.

به گزارش ایسنا،نیکی کریمی می‌گوید عکاسی مجموعه «گل‌مردگی» در سال نود و چهار شروع شده و برای او فراز و نشیب بسیاری داشته تا به تصویر نهایی برسد.

او توضیح می‌دهد،این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می‌رفتم و صحنه‌ها را می‌چیدم.


 احساس یک فیلمساز ، نقاش را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می‌ساخت.مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چرا که مرشد همیشگی‌ام  را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم.
 همزمان اخبار نابسامانی‌های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می کرد. احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی نور و بی امنیت. همه این‌ها من را رساند به «گل‌مردگی»


 به نظرم این سومین نمایشگاه انفرادی عکس نیکی کریمی بعد از گالری گلستان و نمایشگاه عکس توتال ارت دبی هست، هر چند نیکی کریمی در اکسپوی عکس تهران در سال هشتاد و هفت هم با دو عکس حضور داشت .

در عکس هایی که  از گالری عکس های گذشته منتشر شده، بیشتر  تصویرهایی از طبیعت سیاه و سفید ایران دیده می شود، البته نیکی کریمی ، عکس هایی از «انسان» هم در بعضی تصاویر ،به ثبت کرده است.

‎ نمایشگاه «گل مردگی »از روز جمعه بیست و هفتم  بهمن ماه در «گالری اعتماد»  در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان از ساعت چهار بعد از ظهر افتتاح می شود و تا پانزدهم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

نیکی کریمی هم در صفحه شخصی خودش ضمن اطلاع رسانی نسبت به افتتاح این نمایشگاه  برای حضور و بازدید از همگان دعوت کرده است.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر