جمعه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۷

به یاد زنده یاد «عزت الله انتظامی »


خبر درگذشت زنده یاد «عزت الله انتظامی» باعث شد اثار ارزشمند و ماندگاری که این هنرمند دوست داشتنی به یادگار گذاشت را توی ذهنم مرور کنم، نیکی کریمی در+صفحه شخصی خودش درباره این هنرمند عزیز نوشت:«در ارامش ابدی بازيگر بزرگ و اصيل سينمای ايران،هميشه قدردان تواضع و مهربانی شما خواهم بود»




نیکی کریمی و زنده یاد عزت الله انتظامی در فیلم های «دیوانه از قفس پرید» به کارگردانی احمد رضا معتمدی ،«میکس »به کارگردانی داریوش مهرجویی ،«جهان پهلوان تختی» به کارگردانی بهروز افخمی ،«باد و شقایق » به کارگردانی زنده یاد سید ضیا الدین دری حضور داشتند.





 در مراسمی که  نیکی کریمی جوایزش را به موزه سینما اهدا کرد، زنده یاد  عزت الله انتظامی حضور داشت.






پی نوشت:نیکی کریمی در یادداشتی در+ صفحه شخصی خودش درباره زنده یاد عزت الله انتظامی نوشت:

«فكر كه مي كني بيشتر از هر چيز متوجه مي شوی كه بزرگي به تعداد فيلم های خوب و نقش های خوب و ماندگاری ان ها نيست،بلكه به شخصيتی ست كه از ان شخص در ذهن تو باقی مانده . پيچيدگی و رمز و راز ماجرا در همين است.در خاطره ای ست كه تو داری . 

خاطراتم از شما سر صحنه ديوانه از قفس پريد به كنار ، اين كه بي هيچ ادا و اصولي مي امديد و كار مي كرديد و ادای بزرگي و سنگيني نداشتيد و عليرغم برداشت های زياد همه چيز را مي پذيرفتيد ، اما هنوز باورم نمي شود كه پنج سال پيش در نود سالگي با من تماس گرفتيد كه بيا و جوايزت را بده به موزه . شما سمت مديريت موزه سينما را داشتيد . چند باری اين تماس ها انجام شد ، تا من توانستم همه را جمع و جور كنم ، تر و تميز كنم و بفرستم . 





اما روزي كه غرفه افتتاح مي شد ، شادی و هيجان شما از من بيشتر بود . عليرغم مشكلات جسمي مثل پادرد و اين ها برايم فراموش نشدنی ست كه با شوق و ذوق غرفه را نشانم داديد و برايم خوشحال بوديد .

يكي از ويژگي های ادم های بزرگ همين است .از خود و ايگو و منيت فاصله دارند و ديگران را می بينند و می توانند به دنيای ذهنی ادم ها نزديک شوند

چون نيامده اند كه ديده شوند ، مشهور شوند، بلكه ان چه به جا مي گذارند انسانيت ، شعور ، بينش و نگاهشان است  و در اين راه " من " را سال ها بود كنار گذاشته و به " ما " رسيده اند . چيزي كه شايد رسيدنش در سينما و ادبيات حتما فرزانگی می خواهد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر