یکشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۸

باز هم بارسلونا

بارسلونا ،بازهم قهرمان شد ،قهرمانی سوپر جام اروپا ،به کارنامه ی به یادماندنی ۲۰۰۹ این تیم محبوب اضافه شد، این به یادماندنی ترین سال فوتبالی بارسلونا است .

فوتبال مثل زندگی ، شادی ها و غم های خاص خودش را به همراه دارد ،شاید سهم مردم از از این ورزش سحر امیز همین شاد شدن های دیدنی است ،فراتر از دنیای پیچیده ی باشگاه ها ی ورزشی قراردادهای پر حرف و حدیث ،شاید همین سهم شریک شدن مردم توی اوج و فرود های یک تیم فوتبال ارزش بالایی دارد  که چندان مورد توجه نیست.




به نظرم بخشی از احساس جمعی یک جامعه یا شاید حس جمعی ادم هایی همسو در سراسر دنیا چیز کمی نیست که به اسانی از ان عبور کنیم ،شاید جامعه شناسی هر  جامعه ای یا بزرگتر از ان دنیایی که امروز در ان زندگی می کنیم توجه به درونیات ادم هاست .
امروز فوتبال فراتر از بازی چند نفر توی یک استادیوم ورزشی ابعادی بزرگ پیدا کرده ،ابعادی که هر چند همه متوجه جنبه های اقتصادی ،سیاسی،اجتماعی و...ان شده اند ،ولی جنبه های انسانی ان برگ برنده ای است که می تواند زبانی فراملی داشته باشد.

 توپ گرد فوتبال بازهم خواهد چرخید ،جام های قهرمانی از این تیم به تیم دیگر دست به دست می چرخند ،هر برد خوشحال کننده ای باختی برای تیمی دیگه است ،سرمربی ها می ایند و می روند ،بازیکنان بعد از چند سال با فوتبال حرفه ای خداحافظی می کنند ،ولی فوتبال با همه ی وجود چشم انتظار دوستدارانش می ماند ،جوهره ی فوتبال فراتر از اجزایی است که ان را ساخته اند ،کاش از این جوهر برای کمک به همه ی ادم های روی زمین بهره می بردیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر