یکشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۸

هدیه تهرانی تولدی دیگر

 هدیه تهرانی،بازیگری که باسلطان،فیلمی از مسعود کیمیایی شناخته شد،مدت زیادی است سینمای ایران را از بازی های خود محروم کرده،بازیگری که در فیلم های مهمی درخشید و خاطره ی حضورش از یاد دوستداران سینما محو نمی شود،شاید قرمز،شوکران ،کاغذ بی خط ،پارتی چهارشنبه سوری از مهمترین اثاری باشند که هدیه تهرانی در انها ایفای نقش کرد  .




بازی درخشان تهرانی در شوکران یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می اید،او به سرعت و با اعتماد به نفس راه امده را پیش رفت و حضورش در سینمای ایران تثبیت شد...

همیشه برایم جالب بود که اگر با فیلمنامه و کارگردان خوبی بتوان از هدیه تهرانی و نیکی کریمی برای بازی در یک فیلم استفاده کرد شاید یکی از اتفاق های مهم در تاریخ سینمای ایران ثبت شود رویدادی که دو بازیگر قدرتمند ولی شاید با سبک های مختلف را در یک زمان و یک داستان داشته داشت.


 نمونه ی موفق این اتفاق،فیلم به یاد ماندنی مخمصه اثر مایکل مان است،فیلمی که با فیلمنامه ای خوب و کارگردانی هوشمندانه از دو بازیگر مهم تاریخ سینما استفاده کرد،حضور ال پاچینو  و رابرت دنیرو  در این فیلم یکی از رویدادهای ارزشمند به حساب می اید.


حضور دوباره ی هدیه تهرانی در سینمای ایران،بدون تردید انتظاری است که همه ی کسانی که به نوعی سینمای ایران را دنبال می کنند در ان سهیم هستند،هر چند شاید دست اندر کاران سینمای ایران می توانند نقش پر رنگ تری در تشویق و ایجاد انگیزه ی دوباره برای بازگشت  هدیه تهرانی به سینما داشته باشند .

هدیه تهرانی نگاهی عمیق به زندگی دارد و فراتر از حضور یا عدم حضورش در سینما به نقش خودش به عنوان یک انسان محکم و موثر در مسائل انسانی واقف است،حضوری که شاید اهمیت ان را کمتر از حضور در سینما نمی داند.





امیدوارم این بازیگر موفق سینمای ایران،دوباره به سینما برگردد و شاهد تولد دوباره ی هدیه تهرانی در سینمای ایران باشیم .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر