سه‌شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۵

دل نوشته نیکی کریمی درباره عباس کیارستمی

نیکی کریمی در صفحه  شخصی خودش،دل نوشته ای را به خاطر درگذشت «عباس کیارستمی»فیلمساز دوست داشتنی سینما به اشتراک گذاشت که نقل می کنم:

«از ديشب دايم اين شعر ترجيع بند ذهنم شده ، چرا ؟ " ما هيچ،  ما نگاه ..."

حدود دو ، سه هفته پيش بود كه زنگ زد و برای ديدنش به خانه اش رفتم ... كتمان نمی كنم كه از ديدنش به شدت جا خوردم ... روی تختی كنار پنجره ، رو به روی باغچه خوابيده بود ، سعی کردم با شوخی و خنده فضا را عوض کنم ... به خودش اشاره كرد و گفت : " خراب كردن ..." گفتم اين حرف ها چيه ؟ عمل كردی ، خوب ميشی ..."

اما نشد ... راست می گفت ، خراب كرده بودند ...

عملش را می گفت ...

و الان ... نتیجه ی ناگزیر فراتر رفتن از سطح انتظار عموم، فاصله گرفتن از سطح شناخت آنان هم هست.

شاید همین است که آشفته بازار يادداشت نوشتن و تسلیت گفتن های رفتنت، صرفا سرشار از جمله سازی با نام و کارهای توست.

ان هم برای تويی كه فرسنگ ها از ابتذال و ميان مايگی دور بودی 

كجا بودند اين غريبه های دير اشنا ؟

خانه دوست كجاست؟

بیخود نيست كه یاد اين شعر سهراب می افتم كه ورد كلامت بود:

 " ما هيچ ،ما نگاه"»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر