دوشنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۸۷

نیکی کریمی و دو قدم مانده به صبح

سال گذشته بیست و ششم  اسفند نیکی کریمی مهمان اخرین برنامه در سال ۸۶ برنامه ی تلویزیونی دو قدم مانده به صبح بود .

دو قدم مانده به صبح برنامه ای از شبکه ی چهارم سیما است که با اجرای متفاوت محمد صالح علا از برنامه های جذاب و پر مخاطب به حساب می اید.

کارشناس بخش سینما ی این برنامه فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان سینماست که با مشارکت مهمان هایی به موضوعات مختلف در حوزه ی سینما می پردازد.




شاید این اولین حضور تلویزیونی نیکی کریمی در یک برنامه ی زنده تلویزیونی بود که با موضوع «ستاره پشت دوربین» به فعالیت های مختلف او در زمینه های بازیگری،فیلمسازی ،ترجمه و مسائل مختلف در ارتباط با سینما پرداخته شد.

نیکی کریمی جایی در این برنامه در پاسخ فریدون جیرانی که از او پرسید انگیزه این که پشت دوربین قرار می گیرد چیست ؟گفت:

«یک موقعی ادم به ابن نتیجه می رسد که باید فیلم خودش را بسازد یک اتفاق یک روندی که کم کم شکل می گیرد ...زندگی خودش برای من مثل یک فیلم بوده ...سینمایی که من دوست دارم سینمای شخصی است.»



جایی دیگر فریدون جیرانی از تاثیر فیلمسازان دیگر بر نوع فیلمسازی کریمی می پرسد و نیکی کریمی در پاسخ به مثبت بودن تاثیر از فیلمسازانی که با ان ها کار کرده سخن می گوید ولی بر این باور است که در نهایت کار خودش را کرده و فیلم خودش را ساخته است.



مینا اکبری نویسنده و منتقد سینما در اواسط برنامه به صورت تلفنی در بحث مشارکت می کند و به بازیگرانی که به سمت کارگردانی کشیده شده اند اشاره کرده و به تحلیل این موضوع می پردازد .

 فریدون جیرانی به ترجمه های نیکی کریمی اشاره می کند و نیکی کریمی از ترجمه ی کتاب جدیدی که در دست ترجمه دارد سخن می گوید ،کتابی شعر از شاهزاده های قدیمی چینی .

بخش هایی کوتاه از فیلم چند روز بعد ، زن دوم و ... در میانه ی گفتگو ی برنامه پخش می شود .

 نیکی کریمی در بخشی از این گفتگو به پشت صحنه ی ساخت یک شب و چند روز بعد اشاره هایی دارد و در مورد فیلمبرداری و همین طور کار با نابازیگران در فیلم هایی که ساخته صحبت می کند.



نیکی کریمی در مورد عکاسی می گوید به شدت عکاسی را دوست دارد و زیاد عکاسی طبیعت انجام داده،او ادامه می دهد  که من بازی خوب را از روی نگاه تشخیص می دهم .

نیکی کریمی از یک مستند دیجیتال و همین طور فیلم سینمایی سومش در سال بعد (سال ۸۷) از برنامه های اینده خبرمی دهد که البته متاسفانه این اتفاق در سال ۸۷ رخ نداد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر