پنجشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۹۴

یادداشت نیکی کریمی درباره ی پائولو کوییلو (Paulo Coelho)

نیکی کریمی یادداشت کوتاهی درباره ی پائولوکوییلو (paulo coelho) در صفحات شخصی خودش به اشتراک گذاشته ،همراه با عکسی از جلد کتاب Adultery از این نویسنده،که مطلب را نقل می کنم 





«سلام ... كتاب اين روزها... هميشه پاولو كوييلو را دوست داشته ام ... از زماني كه Alchemist يا كيمياگر را نوشت تا به الان ... نگاهش را به جهان دوست دارم و به انسان ... تا مدت ها كيمياگر را همه جا با خودم می بردم ... در كيفم ، در سفر و همه جا ...

كلا من هر كتاب را فقط يک بار نمی خوانم ... بعضی از كتاب ها را بايد چند بار خواند تا دقيق متوجه شد نويسنده چه می گويد و تازه متوجه دنيای پس نوشته شد ... متوجه خط های ننوشته شده بين خطوط ... و چقدر خوب است اين همراه شدن با دنيای يک هنرمند ... انگار اين اثر به تو می گويد حالا اين هنرمند در اين سن و سال به چه فكر می كند و به چه می انديشد ؟ 

در اين دنيايی كه همه مان هر روز درگير مسايل ساده و پيچيده زندگی هستيم ،چه چيز فكر اين متفكر را به خود مشغول كرده كه قلم را برداشته و زمان طولانی  برای نوشتن اين كتاب صرف كرده ؟

 به خاطر همين ،كتاب های نويسنده های موردعلاقه ام را تند و سريع نمی خوانم ... بلكه سعی می كنم ارام ارام از ان لذت ببرم ... شايد دلم نمی خواهد زود تمام شود .»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر